Проект TERNOPILTIME
Верховна рада України прийняла закон про розмитнення «євроблях». Його підтримало 245 депутатів, двоє висловилися проти. Однак автомобілістів нововведення не влаштовують. Вони продовжують протест і вимагають у Президента скасування закону.
«Закон передбачає введення базових ставок для автомобілів залежно від типу двигуна і його об’єму. Так, для бензинових двигунів об’ємом до 3000 і понад 3000 куб. см вводяться базові ставки відповідно 50 і 100 євро. Для дизельних двигунів об’ємом до 3500 і понад 3500 куб. см вводяться базові ставки відповідно 75 і 150 євро. Також вводиться граничний коефіцієнт віку автомобіля, що становить 15. Тобто, для автомобілів, вік яких перевищує 15 років, буде застосовуватися коефіцієнт 15. Передбачається використання понижуючого коефіцієнта 0,5 при розрахунку ставки податку за розмитнення раніше ввезених авто (“еврономерів”), якщо вона буде здійснена протягом перших 30 днів з дня набрання чинності законом. Раніше ввезені автомобілі з єврономерами можна буде перевести в режим імпорту, якщо буде сплачено штраф у розмірі 8500 грн», – повідомила голова парламентського Комітету з питань податкової та митної політики Ніна Южаніна.
Нові правила розмитнення поширюватимуться на всі автомобілі, які будуть ввезені до України після набуття законом чинності. Акцизний податок визначатимуть шляхом застосування до базових ставок акцизного податку коефіцієнтів. Перший коефіцієнт встановлюватиметься діленням об’єму двигуна відповідного транспортного засобу в куб. см на 1000 куб. см. Другий коефіцієнт дорівнюватиме кількості повних календарних років з року, наступного за роком виробництва відповідного авто, до року визначення ставки податку. При цьому для нових транспортних засобів коефіцієнт дорівнюватиме одиниці.
Відповідно до прийнятого закону, буде скасовано оподаткування кузовів для легкових транспортних засобів. Не буде необхідності і для оподаткування автомобілів, вироблених після 1 січня 2010 року.
Власникам «євроблях» в Україні дали 180 днів на розмитнення. «Якщо це зробити в перші 90 днів — ставка буде 0,5. Протягом наступних трьох місяців діє стара ставка, але без штрафних санкцій», – додає Ніна Южаніна.
Такі умови розмитнення не влаштовують представників ГО «Автоєвросила». Автомобілісти вважають закон несправедливим, відтак вони продовжують протестувати у столиці. «Закон прийняли з правками автоолігархів, проти народу. Всі регіони готуються до всеукраїнської акції протесту для ветування цього закону Президентом», – наголошують представники «Автоєврослили».
Вікторія Неборак