У Тернополі відбулося засідання комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій. Учасники обговорили результати обстеження аварійного шляхопроводу на об’їзній дорозі Тернополя, так званого Гаївського мосту, який є частиною траси міжнародного значення.
За результатами експертного обстеження встановлено, що відбулося суттєве руйнування бетону в нижній частині балок, корозія робочої арматури, обрив значної кількості попередньо напруженої арматури (струн) у балках прогону, відсутність поперечного об’єднання групи струнобетонних балок та їх нахил. Відтак, існує висока ймовірність обвалення елементів прогонової будови, що може спричинити техногенну аварію з руйнування шляхопроводу, інженерних мереж, прокладених по ньому, залізничної колії, автомобільних та залізничних транспортних засобів. За відповідною класифікацією стан шляхопроводу визначено як «стан 5 – непрацездатний».
У зв’язку з тим, що балки не мають каркасної основи, а містять дуже тонкі стальні струни (5 мм) та піддані корозії, це є дуже небезпечно за загрожує обвалу конструкції, – зазначає директор ТОВ «Тернопільмостобуд» Юрій Левкович. Єдина рекомендація – терміново виводити міст з експлуатації та закривати на реконструкцію, адже якщо цього не зробити, це може призвести до непоправних наслідків.
Начальник відділу інженерних споруд служби колії регіональної філії «Львівська залізниця» ПАТ «Укрзалізниця» Олександр Тіряєв підтвердив, що даний шляхопровід перебуває в аварійному стані і потребує негайного демонтажу. Адже під Гаївським мостом проходить залізнична колія, якою пересуваються як пасажирські, так і вантажні поїзди, що перевозять небезпечні хімічні речовини, це становить техногенну небезпеку.
Підтримали пропозицію щодо закриття мосту та погодилися з висновками експертів і начальник патрульної поліції Тернопільської області Богдан Шевчукта перший заступник начальника Служби автомобільних доріг у Тернопільській області Володимир Хемій, заступник начальника Тернопільського міського відділу Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Тернопільській області Володимир Солотвінський, заступник міського голови Владислав Стемковський та інші експери із зазначеного питання.
Члени комісії одноголосного прийняли рішення щодо рекомендації виконавчому комітету Тернопільської міської ради перекрити зазначений шляхопровід. Окрім цього було зазначено, що без проведення реконструкції шляхопроводу неможливо виконати доручення Уряду щодо організації сучасного транспортного коридору портів Чорного Моря та західних кордонів України та забезпечити належне транспортне сполучення двох доріг міжнародного значення Е-50 та Е-85.
Управління житлово-комунального господарства, благоустрою та екології виготовило проектно-кошторисну документацію на реконструкцію шляхопроводу та принципову зміну організації дорожнього руху транспортної розв’язки, що знаходиться в безпосередній близькості від шляхопроводу. Уся вартість робіт з реконструкції шляхопроводу та підходів складає 205,476 млн. грн.
Державне підприємство «Укрдержбудекспертиза» видало позитивний експертний звіт щодо розгляду проектної документації, а Державна архітектурно-будівельна інспекція України дала дозвіл на виконання будівельних робіт з «Реконструкції шляхопроводу через залізничну колію на вул. Об’їзна в районі вул. Гайової в м. Тернополі». Прес-служба Тернопільської міської ради.
підготувала Людмила Маліброда