Сьогодні у мережі активно поширюється інформація про те, що студенти Тернопільського медичного університету протестують проти складання американського тесту IFOM. Такому резонансу передувало записане у жовтні минулого року відео, де майбутні лікарі стверджують, що складати іспит їм важко, бо українська система освіти застаріла і молодь не встигне за такий короткий термін підготуватися до здачі тестів. На сьогодні відеоролик на ютуб набрав 85 тисяч переглядів, бо днями про нього знову згадали.
Українська журналістка Наталя Барчук поширила його на своій сторінці у Фейсбук і написала:
– Хочемо радянські медичні дипломи. Знаєте що це? Це студенти Тернопільського медуніверститету протестують проти здачі американського тесту IFOM (International Foundations of Medicine). Студенти не вимагають якнайшвидших змін навчальних програм, створення клінічних баз для практичних занять, не протестують проти корупції серед викладачів. Ні! Студенти протестують проти “чужих поглядів”, вимагають унікального “українського майбутнього”, тобто медичних дипломів, які не визнаються на заході, в цивілізованому світі.
Статті із заголовками про відмову тернопільських студентів брати участь в закордонному іспиті облетіли Інтернет. Молоді люди – шоковані.
– І як завжди, перекрутили все верх ногами! Я з впевненістю можу сказати, що наш університет найменш корумпований.Якщо навіть захочеться комусь дати хабаря – то немає кому!!! Система іспитів, перевірок знань, побудована таким чином, щоб не від одного викладача залежав результат, а від декількох + автоматичних систем. А як ми знаємо що комп’ютеру навіть біткоїнами не заплатиш. Так що спочатку дізнайтесь, розберіться, і тільки тоді пишіть ту гидоту, написав у себе на сторінці, – студент 5 курсу ТНМУ Олександр Косман.
Насправді ж, молоді спеціалісти хотіли не зірвати іспити, а привернути увагу МОЗ до відмінностей, які існують у методах навчання в нашій державі і закордоном, – каже герой відеоролика, студент 3 курсу ТНМУ Сергій Супрун.
– Ми записали відео, щоб донести реформаторам, що не можна робити поспішних нововведень. Просили міністерство переглянуло своє рішення, почати з моніторингу, як ще роблять в інших країнах.
Сергій стверджує, що підготовка до IFOM вимагає багато часу. Тож побоюється, тест який чекає тернопільських студентів 26 червня складуть не всі.
Таке припущення підтверджує й невдале пробне IFOM, яке студенти 4 курсу медичних факультетів України проходили 15 березня. Лише 20 відсотків молодих людей змогли його здати. Центр тестування при МОЗ України тоді зазначив:
– Враховуючи, що тест складався з тестових завдань, як правило, з п’ятьма відповідями, і вгадування становить 20%, прогнозуємо, що середній результат по країні буде, у кращому випадку, близький до 30%. .З точки зору педагогічного оцінювання такий результат свідчить, що тест є невалідним за змістом. Це є наслідком того, що він не відповідає за змістом навчальному плану, який побудовано за горизонтальною моделлю вивчення спочатку фундаментальних дисциплін, а потім клінічних, а отже не відповідає програмам навчання. Таким чином, прогнозований результат по країні 30% з точки зору дидактики не є доказом неякісної підготовки майбутніх медиків. Це свідчить про те, що етапність підготовки майбутніх-медиків за змістом в Україні інша. Вона орієнтована на етапність вивчення доклінічних та клінічних дисциплін, яка прийнята у більшості європейських країн.
Попри все студенти таки готуються здавати цей іспит. Не зважають на численні зауваження Вишів у МОЗ таки запровадили цю перевірку знань. На складання IFOM у проекті державного бюджету на 2019 рік уряд передбачив понад 16,6 мільйонів гривень. Це – частина реформи медичної освіти. ЄДКІ складається з 4 елементів: іспит КРОК, тест з англійської, міжнародний тест з основ медицини (IFOM) та іспит з практичних навичок ОСК(П)І.
Єдиний державний кваліфікаційний іспит відбуватиметься у два етапи: перший – на третьому курсі, другий в залежності від спеціальності — на п’ятому або шостому курсах.