Вибоїни на дорогах часто завдають збитків та стають причинами ДТП. Адвокати радять водіям доказувати свої права в суді. Більшість справ, а саме 95 % позовів до суду з вимогою відшкодувати за пошкоджене авто, – виграшні.
Перш ніж подати до суду, кажуть адвокати, має бути зібрана доказова база. Для цього водію, потрапивши у вибоїну, варто поставити аварійний знак та зафіксувати подію на фото та відео.
– Не тільки яму сфотографувати, не тільки пошкодження, але і прив’язку до місцевості, інакше завтра не доведете де саме це сталося. Не варто виключати можливість зупиняти інших водіїв авто, записувати їхні дані та свідчення, це також вагомий доказ в суді. Також у кого є «КАСКО» може викликати аварійного комісара, який також складає акт огляду місця події, фіксує порушення і нанесення збитків, – розповідає адвокат Іван Парубій.
Належне утримання автошляхів мають підтримувати фірми, які є підрядниками або держава. За дороги державного значення відповідає Служба автомобільних доріг, місцеві дороги підпорядковуються обласній держадміністрації. Тому, якщо немає фірми, яка виграла тендер на утримання дороги, відповідатимуть чиновники, – каже керівник Тернопільського осередку ГО «ВО «Автомайдан» Ігор Василів.
– З приватними фірмами-підрядниками потрібно судитися. На них подавати позов та компенсувати збитки автомобілю, які виникли на дорогах через ями. Вони отримають немалі кошти з тендерів на утримання певних ділянок доріг.
Варто зазначити, вартість судового позову складає 1 % від суми нанесених збитків. Мінімальна сплата 704 гривні. Судова тяганина може тривати щонайменше два місяці. Однак справою може займатися лише адвокат.