У Тернопільській міській раді вкотре обговорили тарифи на проїзд. Собівартість квитка сьогодні визначити не вдалося. Під час засідання перевізники, представники управління транспорту, влади та громадськості внесли свої пропозиції. Розглядатимуть їм протягом тижня. За цей час триватиме перевірка та експертиза всіх документів та фактів, на основі яких прийняли рішення про підняття вартості проїзду у громадському транспорті до 9 гривень. Доти перевізники мають надавати свої послуги. Вартість квитка становитиме для пасажирів маршруток 5 гривень.
Нагадаємо, з 6 по 8 листопада у Тернополі на лінію не виїхала жодна маршрутка. Таким чином водії та перевізники висловлювали свою незгоду. Протестували проти скасування рішення виконкому про підвищення вартості проїзду до 9 гривень та повернення її до 5 гривень.
Сьогоднішнє засідання розпочалося з виступу представника тернопільських перевізників. Він зазначив, що за жовтень недофінансування по втратах за пільгове перевезення пасажирів становить півтора мільйона гривень, а відсутність коштів на листопад – 3 мільйони гривень. Підприємець висловив прохання, щоб при розгляді бюджету на наступний рік на компенсацію втрат від пільгового перевезення пасажирів передбачили близько 40 мільйонів гривень. За його словами, через різницю у вартості квитків це становитиме лише 66% від потреби.
Перевізник також запропонував поступово підвищувати вартість проїзду та обмежити поїздки пенсіонерів – або у кількості, або у часі. Такі обмеження, на думку перевізника, необхідні для того, щоб бюджет зміг покривати транспортні витрати. Щодо учнів – то перевізники готові возити дітей у вихідні дні та канікули за 50% від вартості квитка, а не за стовідсотковою, як досі.
Секретар Постійної комісії міської ради з питань економіки, промисловості, транспорту і зв’язку, контролю за використанням комунального майна, зовнішніх зв’язків, підприємницької діяльності, захисту прав споживачів та туризму Віктор Генсарук зауважив, що договір з перевізниками може бути розірваний, якщо перевізник неодноразово порушив його умови. За його словами, такі підстави є. Зокрема, було порушено кілька пунктів цього договору, які стосуються виїзду чи невиїзду водіїв на маршрути. Віктор Генсарук звернувся до начальника управління транспорту, комунікації та зв’язку Тернопільської міської ради Ігоря Мединського з проханням надати йому акт про вчинені порушення договору, а у разі відсутності такого документа, скласти його.
Голова Постійної комісії міської ради з питань бюджету та фінансів Михайло Ібрагімов зауважив, що бюджетна комісія повинна була попрацювати та знайти півтора мільйона гривень, аби покрити витрати перевізників, щоб ті в свою чергу могли сьогодні працювати. За словами посадовця, на заробітну плату до кінця року потрібно зібрати 27 мільйонів 962 тисячі гривень – працівникам освітньої сфери 14 мільйонів та 13 мільйонів – охорони здоров’я. Також додатково кошти потрібні: для закупівлі інсуліну – 2 мільйони 900 тисяч гривень. Пільгові перевезення та фінансова підтримка – необхідно 12 мільйонів гривень, автотранспорту – 3 мільйони гривень, електротранспорту – 3 мільйони гривень, що стосується транспортних перевезень.
Стосовно собівартості ціни квитка на проїзд, Михайло Ібрагімов зазначив, що, як голова, вважає, має бути незалежний арбітр, незалежні експерти, у тому числі громадськість та активісти, які повинні на основі конкретної методики здійснити всі необхідні розрахунки. Якщо у результаті виявиться, що підняття тарифів було необгрунтованим, то перевізники мають написати заяви на розірвання договору. Також посадовець запропонував дати час до 13-14 листопада, поки проводитимуть всі експертизи та перевірки. Доти, за словами Михайла Ібрагімова, перевізники мають виконувати свої обов’язки та перевозити пасажирів. Вартість квитка становитиме 5 гривень.
Свою допомогу запропонували й громадські активісти. Вони готові допомогти у проведенні контролю за якістю надання послуг з перевезення пасажирів. Зокрема, слідкувати за пасажиропотоком та видачею квитків. Директор «Менс-Авто» Андрій Намака на таку пропозицію погодився, проте зазначив, щослідкувати волонтерам потрібно не лише за водіями, а й за пасажирами. На його переконання, вони хамлять керманичам громадського транспорту.
На таке зауваження Андрія Намаки, голова бюджетної комісії Михайло Ібрагімов відповів, що транспорт – це бізнес. А в бізнесі клієнт завжди правий. Крім того, відомі випадки, коли водії дозволяють собі навіть бити пасажирів, – додав посадовець.
У підсумку, через тиждень усі учасники сьогоднішнього засідання зберуться знову. На черговому зібранні будуть оприлюднені результати перевірки. Про дату скликання повідомимо згодом. Онлайн-трансляції попередніх двох засідань Ви можете переглянути на нашому сайті www.mediator.te.ua, а також на сторінці “МедіаТОРа” у Фейсбук.