У тернопільських школах обговорюють створення груп продовженого дня. З нового навчального року аби залишити дитину в школі після обіду, батькам доведеться платити.
Формування спільних груп продовженого дня у школах запропонувало МОН. Комплектувати дітей можна з різницею у віці два роки та врахувати умови їх перебування. Нині важлива навчально-матеріальна база, умови для організації денного відпочинку (сну) для учнів першого класу, а також умови для харчування відповідно до Державних санітарних правил.
У школах Тернопільщини, за словами заступника начальника управління освіти і науки Тернопільської ОДА Ганни Зварич, доцільність створення груп продовженого дня мають вирішувати самі освітні заклади.
– У кожній школі мають створити раду закладу. До якої у рівній пропорції мають увійти вчителі, батьки та діти. Вони й вирішуватимуть, чи дійсно необхідні їм такі групи і як вони функціонуватимуть.
Фінансування груп продовженого дня, зазначала Ганна Зварич, лежить на батьках, вони мають інвестувати у своїх дітей. До того ж, каже, освітня субвенція йде на оплату педагогічного складу, а утримання, заробітна плата технічним працівникам, додаткові витрати йдуть з органів місцевого самоврядування.
У Тернопільській СЗОШ І ступеня повного дня з поглибленим вивченням іноземних мов, розповідає директор школи Катерина Поліщук, діють групи продовженого дня на бюджетній формі. А формування груп на платній основі також на часі. У школі вже моніторять, які гуртки відвідують учні, які інтереси у батьків. З початку нового навчального року в освітньому закладі створюватимуть групи за віковими категоріями та вподобаннями.
– Батьки зацікавлені у створенні груп та знають, що вони будуть платними. Їм цікаво, щоб діти розвивалися, тому в школі намагатимемося до вересня організовувати нові гуртки: і флорбол, і бісероплетіння, і гончарство, і вивчення іноземних мов. З червня шукатимемо фахівців, які займатимуться з дітками у другу половину дня, – розповідає Катерина Михайлівна.
В інших школах Тернополя також позитивно ставляться до впровадження груп продовженого дня. Адже, кажуть, якщо є бажання батьків залишати дітей до кінця робочого дня і платити за їх перебування, то вчителі намагатимуться зацікавити учнів. Окрім гуртків за інтересами влаштовуватимуть прогулянки, екскурсії, гуртки та виконуватимуть домашні завдання. А вдома діти відпочиватимуть і більше часу проводитимуть з батьками нічим не обтяжуючи їх.
Наталя КОЛОДІЙ