В Україні з 25 листопада 2018 року почали діяти закони, які встановили нові правила для розмитнення та перебування в Україні автомобілів на іноземній реєстрації. У зв’язку із нововеденнями та з метою надання консультацій громадянам щодо розмитнення автомобілів на іноземній реєстрації, у Тернопільській митниці ДФС працює «гаряча лінія».
Начальник відділу організації митного контролю та оформлення Тернопільської митниці ДФС Тарас Миколайович Гутик дав відповіді на одні з найпоширеніших запитань.
1. Який повний перелік документів повинен подати власник транспортного засобу на іноземній реєстрації для митного оформлення у режимі транзиту згідно з новим законом?
Відповідь: Власник автомобіля разом з митною декларацією на транспортний засіб, що декларується в режим імпорту, повинен подати: – реєстраційні документи на транспортний засіб (як правило, це технічний паспорт); – документи, що підтверджують право власності особи на транспортний засіб (зазвичай – договір купівлі-продажу) або право ним розпоряджатися та декларувати (доручення); – рахунок-фактуру (інвойс) або інший документ, який визначає вартість товару (можливо, це буде один і той же документ, що підтверджує право власності).
2. Що мається на увазі під грошовою заставою? Як визначають вартість авто?
Відповідь: При переміщенні трaнспортного зaсобу громaдянaми-резидентaми у режимі трaнзиту, сплaчується грошовa зaстaвa у розмірі митних плaтежів, що підлягaють сплaті при ввезенні тaких aвтомобілів нa митну територію Укрaїни з метою вільного обігу.
До суми зaстaви входить: ввізне мито, обчислене зa стaвкою 10% від вaртості трaнспортного зaсобу; aкцизний подaток зa стaвкaми, визнaченими Подaтковим кодексом Укрaїни з урaхувaнням змін, внесених Зaконом Укрaїни від 08.11.2018 №2611-VIII «Про внесення змін до Подaткового кодексу Укрaїни щодо оподaткувaння aкцизним подaтком легкових трaнспортних зaсобів»; подaток нa додaну вaртість, обчислений зa стaвкою 20% від вaртості трaнспортного зaсобу з урaхувaнням сплaченого ввізного митa тa aкцизного подaтку.
Вартість придбаного громадянином автомобіля підтверджують такі документи: договір купівлі-продажу; інвойс; банківські або інші платіжні документи; експортна декларації; довідкова інформація щодо вартості аналогічних транспортних засобів у країні експорту.
У них, відповідно має бути зазначено дата продажу, номер шасі (рами), кузова (або ідентифікаційний номер), номер двигуна автомобіля, його модель, рік виготовлення, а також ім’я, та прізвище особи, якій продано автомобіль.
Якщо виникають підстави вважати, що заявлено недостовірну вартість або при відсутності вищевказаних документів, митниця ДФС визначає вартість автомобіля самостійно.
3. Чи правда, що відповідно до нововведень поліцейські матимуть право зупиняти транспортні засоби на іноземній реєстрації?
Відповідь: До Національної поліції України в автоматизованому режимі подаватиметься інформація про строки тимчасового ввезення та транзиту автомобілів та осіб, які їх ввезли. Також Нацполіція матиме дані про транспортні засоби особистого користування, які перебувають на території України з порушенням строків тимчасового ввезення та/або транзиту.
За новим законом працівники поліції мають право зупиняти транспортні засоби при наявності інформації про порушення строків державної реєстрації та перебування на території України.
За порушення складатиметься адміністративний протокол за ст. 121 Кодексу України про адміністративні правопорушення.
4. Підкажіть, будь ласка, якщо транспортний засіб уже в Україні, в якій митниці його можна розмитнити. Чи є прив’язка до митниці свого регіону?
Відповідь: Митне оформлення може здійснюватися у будь-якій митниці України.
Детальну інформацію про адреси та реквізити конкретних місць оформлення можна знайти на субсайті територіальних органів ДФС відповідного регіону у розділі «Митниця» або на сайті ДФС України.
5. Чи може людина сама звернутися на митницю та подати документи для імпорту авто, чи для цього потрібен митний брокер?
Відповідь: Громадянин може спробувати самостійно заповнити митну декларацію та подати необхідні документи (законодавством це не забороняється).
Однак краще звернутися до митного брокера – кваліфікованого спеціаліста, адже законодавством передбачено, що транспортні засоби декларуються із заповненням митної декларації, порядок заповнення якої потребує спеціальних знань та певного програмного забезпечення. Крім того, паперова митна декларація повинна обов’язково супроводжуватися її електронною копією.
Невірне заповнення митної декларації може призвести до ряду неприємностей, у тому числі й до складання протоколу про порушення митних правил.
Інформація про митних брокерів постійно оновлюється та розміщується на офіційному веб-порталі Державної фіскальної служби України у рубриці «Реєстри». Інформацію про вартість брокерських послуг можна дізнатись у митних брокерів.
6. Сплачено штраф за прострочення транзиту, чи треба сплачувати 8500 штрафу, передбаченого новим законом?
Відповідь: Сплата штрафу при порушенні громадянином митних правил не звільняє громадина від виконання взятих на себе зобов’язань щодо дотримання митного режиму.
Якщо після сплати штрафу транспортний засіб, ввезений в режимі транзиту або тимчасового ввезення, продовжує перебувати на території України, є підстави вважати, що цей автомобіль продовжує перебувати в Україні з порушенням митного законодавства.
Новим Законом передбачено, що, не зважаючи на сплачений раніше штраф, добровільна сплата коштів в розмірі 8500 грн (яка не є штрафом), є обов’язковою при оформленні в режим імпорту транспортного засобу, щодо якого порушено строки та умови режимів транзиту чи тимчасового ввезення.
Номер «гарячої лінії»: (0352) 43-03-21.
2 Comments
Митний платіж іде однією сумою чи має бути розбито на різні платежі (платіж 8500 входить в загальну суму) ?
Доброго дня. Більш детальну інформацію Ви можете дізнатися за номером телефону: (0352) 43-03-21